61 6529147 sklep@flotaopony.pl Poniedziałek - Piątek: 9:00 - 18:00

Hankook

Winter i*cept evo2 SUV W320A XL

Typ 4x4
Producent Hankook
Bieżnik Winter i*cept evo2 SUV W320A XL
Rozmiar 235/75 R15
Sezon zimowe
Indeks prędkości T = 190km/h
Indeks nośności 109 = 1030kg
Rok produkcji 2023/2024
Etykieta
e
c
72 dB
Nowa etykieta
D
C
B
Eprel 499840
Gwarancja do zużycia bieżnika
Cena za jedną sztukę

472.00 zł/szt.

Dostępność:

Szybka dostawa

Dostawa w 1-2 dni robocze

14 dni na zwrot

Możliwy zakup na raty

Opona ultra wysokich osiagów opracowana specjalnie z myślą o warunkach zimowych na europejskich drogach.
i*cept evo² to produkt premium „made in Europe”, który idealnie nadaje się do pojazdów wyższej klasy średniej. Dzięki nowo opracowanej mieszance gumowej bieżnika powierzchnia styku opony zachowuje elastyczność również w niskich temperaturach, co gwarantuje wysoką przyczepność. Wzmocnienie ściany bocznej z szerokim barkiem opony umożliwia ponadto bezpośrednią reakcję pojazdu na kierowanie i zwiększa stabilność jazdy.

Bieżnik poprawiający przyczepność na śniegu
Ukośny wzór bieżnika zapewnia większe tarcie na śliskiej nawierzchni. → Doskonałe zachowanie opony na śniegu dzięki optymalizacji kąta ukośnych rowków.

Struktura opony
Składnik krzemionkowy zapewniający doskonałą przyczepność
Lepsze właściwości trakcyjne na śniegu i w deszczu oraz mniejszy opór toczenia.

Wzmocnione opasanie jednolitej pełnej warstwy pokrywającej
Idealna wytrzymałość bieżnika.

Szeroka warstwa stalowego opasania
Zapewnia optymalną sztywność bieżnika oraz lepszą pracę całej opony.

Uwzględnienie bardzo twardego wypełnienia stopki
Poprawia kontrolę nad kołami i sterowność.

Ultra wytrzymałe drutówki

Poprawiają jednorodność oraz trwałość stopki.

evo_incept.png


żródło: https://www.hankooktire.com/
Etykieta UE WE 1222/2009

Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa

Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km).


Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania

Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F).


Hałas zewnętrzny toczenia opon

Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii.


Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 1222/2009 (PDF).

Hałas zewnętrzny

Od A (najcichszy) do C (najmniej cichy)
Poziom hałasu na zewnątrz jest mierzony w decybelach (dB) i porównywany z europejskimi limitami wprowadzonymi w 2016 roku dla hałasu zewnętrznego opon


Klasa A

3dB poniżej limitu europejskiego


Klasa B

Zgodny ze starymi europejskimi limitami


Klasa C

Zgodny ze starymi europejskimi limitami

Uwaga

Hałas zewnętrzny nie jest powiązany z hałasem wewnątrz pojazdu.


Przyczepność na lodzie

Symbol lodowego stalagmitu wskazuje, że opona spełnia minimalne wartości indeksu przyczepności na lodzie, odpowiednie dla wiarygodnych, dokładnych i powtarzalnych metod testowych.


Przyczepność na śniegu

Oznaczenie 3PMSF wskazuje, że opona może działać w trudnych warunkach śniegowych, zgodnie z minimalnymi wartościami indeksu przyczepności na śniegu, określonymi w regulacji UNCE 117.

Efektywność paliwowa

Klasy od A (najbardziej wydajna) do E (najmniej wydajna).

Opór toczenia to jeden z czynników mających wpływ na zużycie paliwa przez oponę. Im niższy opór toczenia, tym mniejsze zużycie paliwa i mniejsza emisja dwutlenku węgla. Różnica w zużyciu paliwa pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet do 6,5%.

1) Dla przeciętnego samochodu osobowego to około 0,55 l na 100 km.

Średnio o ponad 0,55 l/100 km większe jest zużycie paliwa przy klasie E w stosunku do opony klasy A

1) Wydajność mierzona zgodnie z metodami badań określonymi w rozporządzeniu (UE) 2020/740. Opracowana przez Komisję Europejską Ocena Skutków SEC (2008) 2860.

Uwaga:

Wpływ na oszczędność paliwa ma odpowiednia konserwacja opon. Dokładne wartości zależą od typu pojazdu, warunków drogowych i stylu jazdy. Ekologiczna jazda może znacznie zmniejszyć zużycie paliwa.


Przyczepność na mokrej nawierzchni

Klasy od A (najlepsza) do E (najgorsza)

Reakcja na hamowanie ma fundamentalne znaczenie dla wydajności opon i ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa opon przez cały rok, zwłaszcza zimą. Różnica w drodze hamowania pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet 30%.

2) Dla samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h może to oznaczać do 18 m dłuższe hamowanie na mokrej nawierzchni

Odległość hamowania

Do 18 m dłuższe hamowanie (przy 80 km/h)

Droga hamowania opon 2) Przy pomiarze zgodnie z metodą badania określoną w rozporządzeniu (UE) 2020/740

Uwaga:

Wpływ na jazdę na mokrej i suchej nawierzchni może mieć również kilka innych czynników. Odległości mogą się różnić w zależności od opon i warunków drogowych.

Profesjonalne doradztwo
Masz problem z doborem odpowiednich opon?
Skontaktuj się z nami, a my dołożymy wszelakich starań, by sprostać Twoim oczekiwaniom.

Wysyłka już od 24h

Szybka dostawa

Bezpieczne zakupy

14 dni na zwrot

Sprawdzona jakość

Gwarancja producentów

Rozłóż swoją płatność

Zakup na raty