Wzór opony może się różnić w zależności od szerokości lub homologacji
Typ | dostawczy | |
Producent | Barum | |
Bieżnik | Vanis AllSeason | |
Rozmiar | 225/75 R16 | |
Sezon | caloroczne | |
Indeks prędkości | R = 170km/h | |
Indeks nośności | 121/120 = 1450kg | |
Rok produkcji | 2023/2024 | |
Nowa etykieta |
C
A
B
|
|
Eprel | 493517 | |
Gwarancja | 5 lat |
Szybka dostawa
Dostawa w 1-2 dni robocze
14 dni na zwrot
Możliwy zakup na raty
Barum Vanis AllSeason to produkt całoroczny dedykowany dla kierowców samochodów dostawczych.
Barum jest jedną z najbardziej skutecznych firm produkcyjnych i sprzedażowych na świecie, produkując ponad 21 mln opon rocznie. Ten fakt sprawia, że firma optymistycznie patrzy na przyszłość i zapewnia, że firma Barum regularnie wypuszcza nowe produkty na rynku. W 2002 roku firma opracowała oponę do szybkiej jazdy, a następnie zwiększyła całkowitą produkcję roczną do ponad 15 mln opon. W 2018 roku firma Barum wypuściła swoje opony serii „5”, i nie tylko oponę Bravuris 5HM, ale również wypuszczono na rynku oponę zimową Polaris 5 i całoroczną Quartaris 5.
Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 2020/740 (PDF).
Hałas zewnętrzny
Od A (najcichszy) do C (najmniej cichy)
Poziom hałasu na zewnątrz jest mierzony w decybelach (dB) i porównywany z europejskimi limitami wprowadzonymi w 2016 roku dla hałasu zewnętrznego opon
Klasa A
3dB poniżej limitu europejskiego
Klasa B
Zgodny ze starymi europejskimi limitami
Klasa C
Zgodny ze starymi europejskimi limitami
Uwaga
Hałas zewnętrzny nie jest powiązany z hałasem wewnątrz pojazdu.
Przyczepność na lodzie
Symbol lodowego stalagmitu wskazuje, że opona spełnia minimalne wartości indeksu przyczepności na lodzie, odpowiednie dla wiarygodnych, dokładnych i powtarzalnych metod testowych.
Przyczepność na śniegu
Oznaczenie 3PMSF wskazuje, że opona może działać w trudnych warunkach śniegowych, zgodnie z minimalnymi wartościami indeksu przyczepności na śniegu, określonymi w regulacji UNCE 117.
Efektywność paliwowa
Klasy od A (najbardziej wydajna) do E (najmniej wydajna).
Opór toczenia to jeden z czynników mających wpływ na zużycie paliwa przez oponę. Im niższy opór toczenia, tym mniejsze zużycie paliwa i mniejsza emisja dwutlenku węgla. Różnica w zużyciu paliwa pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet do 6,5%.
1) Dla przeciętnego samochodu osobowego to około 0,55 l na 100 km.
Średnio o ponad 0,55 l/100 km większe jest zużycie paliwa przy klasie E w stosunku do opony klasy A
1) Wydajność mierzona zgodnie z metodami badań określonymi w rozporządzeniu (UE) 2020/740. Opracowana przez Komisję Europejską Ocena Skutków SEC (2008) 2860.
Uwaga:
Wpływ na oszczędność paliwa ma odpowiednia konserwacja opon. Dokładne wartości zależą od typu pojazdu, warunków drogowych i stylu jazdy. Ekologiczna jazda może znacznie zmniejszyć zużycie paliwa.
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Klasy od A (najlepsza) do E (najgorsza)
Reakcja na hamowanie ma fundamentalne znaczenie dla wydajności opon i ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa opon przez cały rok, zwłaszcza zimą. Różnica w drodze hamowania pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet 30%.
2) Dla samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h może to oznaczać do 18 m dłuższe hamowanie na mokrej nawierzchni
Odległość hamowania
Do 18 m dłuższe hamowanie (przy 80 km/h)
Droga hamowania opon 2) Przy pomiarze zgodnie z metodą badania określoną w rozporządzeniu (UE) 2020/740
Uwaga:
Wpływ na jazdę na mokrej i suchej nawierzchni może mieć również kilka innych czynników. Odległości mogą się różnić w zależności od opon i warunków drogowych.
Wysyłka już od 24h
Bezpieczne zakupy
Sprawdzona jakość
Rozłóż swoją płatność