Wzór opony może się różnić w zależności od szerokości lub homologacji
Typ | osobowy | |
Producent | Michelin | |
Bieżnik | CROSSCLIMATE+ | |
Rozmiar | 175/60 R14 | |
Sezon | caloroczne | |
Indeks prędkości | H = 210km/h | |
Indeks nośności | 83 = 487kg | |
Rok produkcji | 2023/2024 | |
Nowa etykieta |
D
C
A
|
|
Eprel | 409778 | |
Gwarancja | 10 lat / do zużycia bieżnika |
Szybka dostawa
Dostawa w 2-3 dni robocze
14 dni na zwrot
Możliwy zakup na raty
(1) Droga hamowania MICHELIN CrossClimate+ jest taka sama, jak droga hamowania MICHELIN CrossClimate (na podstawie wyników testów przeprowadzonych przez TÜV SÜD Product Service na zlecenie Michelin we wrześniu 2016 r. na oponach w rozmiarze 205/55 R16 zamontowanych na VW Golf 7). Droga hamowania MICHELIN CrossClimate na suchej nawierzchni jest zbliżona do drogi hamowania referencyjnej opony letniej (test porównawczy przeprowadzony przez AutoBild na oponach w rozmiarze 205/55 R16 opublikowany 30 września 2016 r.).
(2) Klasa B hamowania na mokrej nawierzchni z europejskich etykiet.
(3) Oznaczenie certyfikatu zimowego 3PMSF (3 szczyty górskie i płatek śniegu).
(4) Na podstawie wyników testów przeprowadzonych przez TestWorld na zlecenie Michelin w lipcu 2016 r. na oponach w rozmiarze 205/55 R16 zamontowanych na VW Golf 7 w porównaniu z GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-2 oraz PIRELLI Cinturato All Season. (5) Zużycie oznacza 2,1 mm głębokości bieżnika. Stan pośredni oznacza 4 mm głębokości bieżnika. (6) Na podstawie wyników testu przeprowadzonego przez Centrum Testów DEKRA na zlecenie Michelin w okresie od lipca do sierpnia 2016 r. na oponach w rozmiarze 205/55 R16 zamontowanych na VW Golf 7. Rynek całorocznych opon klasy premium składa się z 5 opon: GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-2, PIRELLI Cinturato All Season, VREDESTEIN Quatrac 5, NOKIAN Weatherproof i HANKOOK Kinergy 4S). (7) MICHELIN Energy Saver+ jest najlepszą oponą w klasie opon letnich z wynikiem 0,5 w testach trwałości ADAC z 2015 r. w porównaniu z oponami letnimi w rozmiarze 205/55R16.
Akcja dotyczy kupna kompletu 4 nowych opon MICHELIN wraz z usługą montażu.
Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 2020/740 (PDF).
Hałas zewnętrzny
Od A (najcichszy) do C (najmniej cichy)
Poziom hałasu na zewnątrz jest mierzony w decybelach (dB) i porównywany z europejskimi limitami wprowadzonymi w 2016 roku dla hałasu zewnętrznego opon
Klasa A
3dB poniżej limitu europejskiego
Klasa B
Zgodny ze starymi europejskimi limitami
Klasa C
Zgodny ze starymi europejskimi limitami
Uwaga
Hałas zewnętrzny nie jest powiązany z hałasem wewnątrz pojazdu.
Przyczepność na lodzie
Symbol lodowego stalagmitu wskazuje, że opona spełnia minimalne wartości indeksu przyczepności na lodzie, odpowiednie dla wiarygodnych, dokładnych i powtarzalnych metod testowych.
Przyczepność na śniegu
Oznaczenie 3PMSF wskazuje, że opona może działać w trudnych warunkach śniegowych, zgodnie z minimalnymi wartościami indeksu przyczepności na śniegu, określonymi w regulacji UNCE 117.
Efektywność paliwowa
Klasy od A (najbardziej wydajna) do E (najmniej wydajna).
Opór toczenia to jeden z czynników mających wpływ na zużycie paliwa przez oponę. Im niższy opór toczenia, tym mniejsze zużycie paliwa i mniejsza emisja dwutlenku węgla. Różnica w zużyciu paliwa pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet do 6,5%.
1) Dla przeciętnego samochodu osobowego to około 0,55 l na 100 km.
Średnio o ponad 0,55 l/100 km większe jest zużycie paliwa przy klasie E w stosunku do opony klasy A
1) Wydajność mierzona zgodnie z metodami badań określonymi w rozporządzeniu (UE) 2020/740. Opracowana przez Komisję Europejską Ocena Skutków SEC (2008) 2860.
Uwaga:
Wpływ na oszczędność paliwa ma odpowiednia konserwacja opon. Dokładne wartości zależą od typu pojazdu, warunków drogowych i stylu jazdy. Ekologiczna jazda może znacznie zmniejszyć zużycie paliwa.
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Klasy od A (najlepsza) do E (najgorsza)
Reakcja na hamowanie ma fundamentalne znaczenie dla wydajności opon i ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa opon przez cały rok, zwłaszcza zimą. Różnica w drodze hamowania pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet 30%.
2) Dla samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h może to oznaczać do 18 m dłuższe hamowanie na mokrej nawierzchni
Odległość hamowania
Do 18 m dłuższe hamowanie (przy 80 km/h)
Droga hamowania opon 2) Przy pomiarze zgodnie z metodą badania określoną w rozporządzeniu (UE) 2020/740
Uwaga:
Wpływ na jazdę na mokrej i suchej nawierzchni może mieć również kilka innych czynników. Odległości mogą się różnić w zależności od opon i warunków drogowych.
Wysyłka już od 24h
Bezpieczne zakupy
Sprawdzona jakość
Rozłóż swoją płatność